INDIVIDUÁLNÍ SEMINÁŘE

    1. ZÁKLADY OSR – osobnostně sociální rozvoj

    Popis:
    V tomto vzdělávacím programu vás seznámíme s pojmem OSR a ukážeme vám, jak vzdělávání v OSR dokáže ovlivnit vaše životy v pracovní i osobní rovině. Naučíte se sledovat, zvládat a řídit své vlastní JÁ, dozvíte se základní informace o fungování v práci i v rodině a o pravidlech komunikace. Seminář Vás povede k vlastnímu sebepoznání.

    Cíl:
    Budeme se věnovat vaší osobnosti a jejímu osobnostnímu i profesnímu rozvoji. Načerpáte inspiraci a náměty ke své práci, které budete moci následně aplikovat ve své práci a při spolupráci s lidmi ve svém okolí.

    Obsah v bodech:

    • sebepoznání – reflexe vlastních reakcí a jejich zvládnutí v kontaktu s ostatními lidmi, silné a slabé stránky osobnosti, seberegulace
    • komunikace a asertivní komunikace – s přáteli, s rodinou, s kolegy, s vedením a důležitými lidmi vašeho života
    • silné a slabé stránky
    • asertivita a asertivní chování
    • seberegulace

    2. Wellbeing – motivace k vyrovnanému pracovnímu i osobnímu životu

    Popis:
    Vzdělávací program je určen všem, kteří chtějí své životy dobře a kvalitně žít. Součástí programu je seznámení účastníků s oblastmi, které jsou součástí jejich života a o které je důležité se starat, aby mohli dojít k subjektivní spokojenosti, pocitu štěstí a úspěšnosti.

    Cíl:
    Ukázat, jak získat subjektivní spokojenost ve svém vnitřním světe a jak přijmou aspekty vnějšího světa, které jsou součástí každodenního života, zprostředkovat možnost sebereflexe a podporovat formování profesní osobní identity, trénovat sebepoznání a rozvíjet zdravé sebevědomí.

    Obsah v bodech:

    • Vnější oblasti ovlivňující život
    • Jak si rozvíjet vztahy v rodině a tvořit příjemnou rodinnou atmosféru
    • Jak se starat o pracovní vztahy a umět komunikovat i s konfliktními lidmi
    • Budování životně důležitých oblastí vnitřního světa
    • Jak rozumět především sám sobě

    3. Psychohygiena v pracovním i osobním životě

    Popis:
    Teoreticky i prakticky se seznámíte s novými možnostmi v oblasti psychohygieny. Na základě rozboru konkrétních situací z vlastní praxe si prohloubíte schopnosti a dovednosti při zvládání stresových situací a pracovní zátěže, které mohou vést k pocitu vyhoření.

    Cíl:
    Teoreticko-interaktivní formou získat poznatky z praxe, vést diskuse, představit strategie, jak získat vnitřní vyrovnanost.

    Obsah v bodech:

    • Teoretická část
    • Seznámení s novými možnostmi psychohygieny
    • Strategie k zvládání stresových situací
    • Praktická část
    • Poznatky z praxe
    • Řešení modelových situací
    • Diskuse

    4. Jak nevyhořet

    Popis:
    Dávání. Neocenění. To je obecný model mezilidských vztahů, které dospějí k vyhoření emocionálnímu, fyzickému i duševnímu. Jsou lidi, kteří dávají více než přijímají, protože taková je povaha jejích profesí. Pokud se cítíte vinou trvalého stresu bezmocní, rozčarovaní a vyčerpaní, můžete být skutečně na cestě k syndromu vyhoření. Proto nabízíme seminář, který Vám umožní pochopit, co udělat, abyste znovunabyli rovnováhu a cítili se pozitivnější. Představíme Vám metody umožňující vypnout negativní myšlení, nastartovat sebemotivaci a najít smysl života.

    Cíl:
    Cílem je zaměřit se na vypínaní negativních myšlenek, na dodávání „dobrého paliva“, který pomáhá držet životní oheň při životě nebo život ve správném ohni. Pokud vyhoření potkalo Vás nebo někoho blízkého, pomůžeme oheň života znovu rozdmýchat, a navíc udržet.

    Obsah v bodech:

    • Přemýšlej o sobě
    • Sebeřízení (detail, který všechno změní)
    • Vnitřní komunikace – význam samomluvy (personalizace, katastrofizace……polarizace)
    • Sebezklidnění– jak poznat, kdy zpomalit a kdy přidat
    • Inspirace – jak přes psychiku pomoci tělu a přes tělo pomoci psychice
    • Pozitivní zaměření
    • Metody

    5. Poznání sebe sama – základ růstu

    Popis:
    Pokud neznáte sami sebe a neuvědomujete si své talenty a slabé stránky, tak jen velmi těžko budete hledat správnou cestu životem. Sebepoznání lze vnímat jako základ pro jakýkoliv růst a životní změnu. Proto je vzdělávací program zaměřen především na důležitost poznávání vlastní osobnosti a čas je věnován reflexi vlastních reakcí a jejich zvládnutí v kontaktu s ostatními lidmi. Seminář Vás vede k vlastnímu sebepoznání.

    Cíl:
    Cílem programu je ukázat, jak poznat sama sebe a jít za svými výsledky po takové cestě, do které se zamilujete a která ukáže, jak žít šťastný a bohatý život ve všech jeho aspektech.

    Obsah v bodech:

    • Změna začíná uvnitř
    • Rekonstrukce identity
    • Cesta za sebepoznáním
    • Sebepoznání jako klíč k lepším výsledkům
    • Sebepoznání jako volba pro kvalitní život
    • Poznej svůj vnitřní svět
    • Smysl života

    6. Jak vypnout negativní myšlení a přepnout mysl na lepší život

    Popis:
    Každý den jsou lidi vystavení velkému množství situací a každá z nich vyvolává nějaké emoce. Někoho vyvolaná emoce vede k osobnímu růstu, někoho emoce z úplně stejné situace sráží ke dnu. Proč to tak je a co se dá s tím dělat? Na tuto otázku je možné najít odpověď v nabízeném programu, který ukáže, jak i na první pohled je možné vidět „v tom špatném“ i do dobré.

    Cíl:
    Cílem programu je nasměrovat vidění člověka tak, aby pochopil, že není možné popírat přírodní zákony tohoto světa a vesmíru, a ukázat mu cestu, jak přijímat život s láskou, úctou a se vším, co k němu patří.

    Obsah v bodech:

    • Cesta k větší vděčnosti a sebehodnotě.
    • Pesimista, nebo optimista? Zálež jen na rozhodnutí.
    • 5 pilířů pro zvýšení životní pohody.
    • Jak aplikovat do běžného života smysluplné činnosti.
    • Pozitivní život – představy v mysli nebo akce v reálním životě?
    • Umění myslet

    7. Jak udržet emoce pod kontrolou

    Popis:
    Je jasné, že emoce jsou primární tělesné děje, které nastavují člověka k nějaké akci, k nějakému pohybu a odehrávají se v „divadle“ těla, přepadají člověka v jakémsi návalu a pak ho doprovázejí v dlouhodobém nastavení. Program ukáže, jak můžete vyvolanou emoci usměrnit, modulovat, měnit. Ukáže cestu do zklidnění, harmonie a do zdraví.

    Cíl:
    Cílem programu je ukázat, odkud emoce přicházejí, jak je můžeme zvládat, vyjadřovat a regulovat přiměřeným způsobem. Poznat, jak se nenechat emocemi unést a neničit si tak své vztahy a zdraví. Poskytneme typy pro psychohygienu a posilování pozitivních emocí.

    Obsah v bodech:

    • Emoční vzorce – tajné programy
    • Destruktivní myšlenkové formy
    • 5 kroků k smysluplnému životu
    • 5 kroků ke zvládání emocí
    • Názorné techniky k zvládaní emocí

    8. Jak překonat nejistotu, nesmělost a ostych

    Popis:
    Když je člověk ostýchavý, zdrženlivý nebo introvertní, na tom není nic špatného, pokud mu tyto projevy nejsou na překážku. V opačném případě je to důvod ke změně, kterou Vás provede nabízený program. Neudělá z introverta extroverta ani z extraverta introverta, ale ukáže, jak si můžete začít užívat výhody světa, ve kterém platí zákon silnějšího. Stačí, když získáte odvahu. Ukážeme, jak odvahu získat, jak překonat stydlivost a dosahovat v životě čím dál odvážnějších cílů.

    Cíl:
    Cílem programu je zjistit, jak stud vzniká a jak je možné ho „odzbrojit“. Ukáže, jak překonat zábrany a zbavit se pochybností o sobě a poskytne typy a rady, jak se chovat v situacích, které dělají problémy.

    Obsah v bodech:

    • Tři druhy studu – kam patříte Vy?
    • Jak navázat kontakt sám sebou.
    • Jak zacházet s vnitřním kritikem.
    • Cvičení proti nesmělému chování a myšlení.
    • Jak v pohodě zvládat kritické situace.
    • Jak pracovat s kritikou.
    • Cvičení pro umění pohotově reagovat

    9. Stres a relaxace

    Popis:
    Dnešní uspěchaná doba klade na nás lidi spoustu nároků. Bojujeme s časem a jeho omezené množství se snaží rozdělit nás mezi pracovní a osobní rovinu. Mnohdy si v tomto kolotoči ani neuvědomíme, že naše tělo je v neustálém napětí – ve stresu, při kterém se spouštějí obranné mechanismy, které umožňují přežití organismu vystaveného nebezpečí. Základní reakce na stresovou situaci jsou nejčastěji „boj“ nebo „útěk“, co potom vyústí ve vyhoření organismu. Program nabízí vybrané relaxační techniky jako prevence syndromu vyhoření. Jedná se o záměrné uvolňování psychické i fyzické oblasti, čímž se odstraňuje duševní a svalové napětí.

    Cíl:
    Cílem programu je ukázat principy vybraných relaxačních technik, kdy je jaká technika vhodná, a jejich praktický nácvik. Naučit pracovat se stresem a únavou, a také jakým způsobem je možné předcházet tzv. syndromu vyhoření. Celkově tak program přispívá k lepšímu výkonu činnosti a zlepšení komunikace.

    Obsah v bodech:

    • Stres, stresory, relaxace
    • Test: Ohroženost syndromem vyhoření
    • Spánková hygiena
    • Rychlý Jacobson a sedm nádechů
    • Dechová technika (plný dech, gi gongový dech, dýchání do trojúhelníků)
    • Relaxační cvičení – Všech pět pohromadě
    • Relaxace s vizualizací

    10. Jak ovlivnit životy lidí k harmonické rovnováze

    Popis:
    Teoreticko – praktický vzdělávací program je určen všem, kteří chtějí své životy dobře a kvalitně žít, kteří se chtějí nadchnout pro to, co je naplňuje, kteří chtějí navazovat a žít kvalitní profesní i osobní vztahy. Součástí programu je komplexní seznámení účastníků s metodami, jak získat subjektivní spokojenost, pocit štěstí a úspěšnosti a jak v sobě prohloubit hlubší aspekty dobře prožitého pracovního i osobního života.

    Cíl:
    Představit metody, jak získat subjektivní spokojenost, pocit štěstí a úspěšnosti a jak v sobě prohloubit hlubší aspekty dobře prožitého pracovního i osobního života. Zprostředkovat možnost sebereflexe a podporovat formování profesní osobní identity, trénovat sebepoznání a rozvíjet zdravé sebevědomí.

    Obsah v bodech:

    • Budování životně důležitých oblastí vnějšího světa
    • Budování životně důležitých oblastí vnitřního světa
    • Smysluplnost pracovního i osobního života
    • Společnost – osvojování sociálních dovednosti
    • Jednotlivé oblasti se vzájemně ovlivňují a uvědoměním si této propojenosti je možné zvýšit jejich dopad na celkovou životní spokojenost.

    11. Efektivní komunikace

    Popis:
    Vzdělávací program zdůrazňuje potřebu efektivní komunikace při řešení konfliktních situací v prostředí s problémovým rodičem žáka. Seznámíte se s různými typy a příčinami konfliktů, osobnostními typy pedagogických pracovníků a způsoby chování v konfliktních situacích. Naučíte se zásady vedení efektivní komunikace, vytváření a dodržování jejich pravidel.

    Cíl:
    Zdokonalit kompetence pedagogů k efektivní komunikaci při řešení konfliktních situací, k budování důvěrné atmosféry a ke spolupráci s problémovým rodičem.

    Obsah v bodech:

    • Konflikt a jeho proces ve školním prostředí
    • Asertivní a efektivní principy a způsoby komunikace ve školním prostředí.
    • Zásady využití asertivních technik.
    • Modelové situace jednotlivých aktérů komunikace (oběť, pronásledovatel, ochránce)
    • Praktické návody a inspirace, jak v těchto situacích komunikovat a jak je zvládnout.
    • Vedení rozhovorů s problémovým rodičem.

    12. Asertivní řešení problémů

    Popis:
    Program využívá diskusní a simulační techniky, které umožňují vytvořit si vhodné prostředí pro komunikaci. Asertivita není vnímána jako sebeprosazení se na úkor druhého, ale jako účinný způsob dosahování cíle přiměřeným a přijatelným způsobem pro všechny zúčastněné. Budeme realizovat nácvik žádoucích komunikačních dovedností v bezpečných podmínkách na základě vlastního prožitku.

    Cíl:
    Cílem je, získat znalosti a dovednosti tématu asertivity v pracovním i osobním prostředí a dokázali je aplikovat do života.

    Obsah v bodech:

    • Jak snížit pravděpodobnost vzniku konfliktů, nedorozumění a účinněji se bránit manipulaci.
    • Zásady asertivní komunikace.
    • Modelové situace a příklady z praxe.
    • Každý příklad bude společně rozebrán.
    • Prostor pro dotazy, společnou diskusi a výměnu zkušeností.

    13. Vyjednávání v problémových situacích

    Popis:
    Poskytneme Vám informace, které se týkají vyjednávání především v problémových a kritických situacích, které nastávají při jednání s druhou stranou. Ukážeme, jak lépe zvládat konflikty v komunikaci a jak udržet dobré vztahy, jak získat větší jistotu a klid.

    Cíl:
    Jak působit sebejistě při vyjednávání (způsob mluvy, řeč těla, práce s hlasem).

    Obsah v bodech:

    • Jak se dobře připravit na vyjednávání
    • Fáze vyjednávání
    • Tipy a triky; a jak odhalit skryté záměry druhé strany
    • Diskuse a výměna zkušeností mezi účastníky

    14. Jak si získat a ovlivnit rodiče žáků

    Popis:
    Program je sestaven ze situací, které jste sami zažili, a ne vždy se Vám podařily nejlépe vyřešit. V průběhu programu Vám poskytneme dostatečný prostor pro diskusi a reflexi jednotlivých situací a návodů k úspěšné komunikaci.

    Cíl:
    Osvojíte si principy zvládání jednání s rodiči a získání jejích důvěry.

    Obsah v bodech:

    • Konflikt, typy, příčiny
    • Osobní styly jednání
    • Omyly a chyby v krizové situaci
    • Strategie řešení konfliktů
    • Řešení obtížných a konfliktních situací – modelové situace
    • Vyzkoušíme navozené modelové situace
    • Řešení konkrétních dotazů účastníků a diskuse

    15. Jak sebejistě mluvit v každé situaci

    Popis:
    Program ukáže, jak získat společenské sebevědomí, naučí vás konverzovat s kýmkoli budete chtít, překonat některé́ překážky, které mohou stát v cestě̌ tomu, abyste se ve společnosti ostatních lidí cítili co nejlépe.

    Cíl:
    Program ukáže, jak získat společenské sebevědomí, naučí vás konverzovat s kýmkoli budete chtít, překonat některé́ překážky, které mohou stát v cestě̌ tomu, abyste se ve společnosti ostatních lidí cítili co nejlépe.

    Obsah v bodech:

    • Začíná to sebeuvědoměním
    • Základy konverzace
    • Jak navázat kontakt a budovat vztah
    • Jak mluvit v práci
    • Jak mluvit v obtížné situaci
    • Kdy mlčet
    • Jak mluvit, když chcete zářit

    16. Řeč těla a jeho tajemství

    Popis:
    Program poskytne zdroj poznatků o řeči těla, které bychom měli všichni znát, pokud chceme vést kvalitní komunikaci a mít kvalitní vztahy. Nabízíme pochopení lidské interakci, do které dennodenně vstupujete.

    Cíl:
    Naučit rozšifrovat skutečný význam interakcí, do kterých člověk vstupuje.

    Obsah v bodech:

    • Co říkají gesta hlavy (čelo, obočí, oči, uši, nos, ústa, brada, obličej)
    • Co říkají ramena (paže, dlaně, prsty)
    • Co říká hrudník, trup, břicho
    • Co říkají nohy a chodidla