SPOLUPRÁCE S VYSOKÝMI ŠKOLAMI
Dosavadní spolupráce s VŠ:
- VŠ PALESTRA, PRAHA
- EASTERN UNIVERSITY OF MANAGEMENT AND
- EDUCATION, PRAHA
- OSTRAVSKÁ UNIVERZITA – PEDAGOGICKÁ FAKULTA
- VŠ COLLEGIUM HUMANUM – VARŠAVSKÁ UNIVERZITAMANAGEMENTU, PRAHA
- AKADÉMIA EDITH STEINOVEJ, BRATISLAVA
- VŠ DTI DUBNICA NAD VÁHOM
- MENDELOVA UNIVERZITA, ICV, BRNO
Přednášky na VŠ:
- Pedagogická psychologie
- Autoedukace dospělých
- Psychologie osobnosti
- Metodologie sociálního výzkumu
- Sociální psychologie
- Obecní psychologie
- Mezilidská komunikace
- Sociální interakce
- Sociologie
- Biologické zásady chování
- Psychologie rizik
- Komunikace a rétorika
- Pedagogika volného času
- Teorie výchovy
- Komunikační a etické aspekty v profesii učitele
- Sociální komunikace
- Psychologie sociální maladjustace
- Sociální patologie
- Obecní didaktika
- Statistická analýza psychologického výzkumu
- Celoživotní vzdělávání
- Rozvoj psychosociálních dovedností
- Teorie a metodika výchovy
- Teorie výuky
- Svět práce
- Profesní etika
- Individuálně řízená pedagogická praxe
Publikace:
-
Pavlikovská, A. (2022). Kritické a tvorivé myslenie edukátora v čase dištančného vzdelávania. In. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie: Pozitívna edukácia – teória a skúsenosti z online vzdelávania stredných a vysokých škôl v európskom kontexte – Kuchárska kniha pre život 8.ročník, Vysoká škola DTI, Dubnica nad Váhom.ISBN 978-80-8222-042-4
- Neuwirth, A. (2024). Vplyv vzdelávania v osobnostne sociálnom rozvoji na kvalitu života učiteľov. In Studia teoretyczne w edukacji i pracy socjalnej, Zbiór opracowań naukowych. Gdańsk: Prymat. ISBN 978-83-7657-514-8
-
Neuwirth, A. (2024). Výchovno-vzdelávací proces riadený pedagogickou osobnosťou. In Studia teoretyczne w edukacji i pracy socjalnej, Zbiór opracowań naukowych. Gdańsk: Prymat. ISBN 978-83-7657-514-8
-
Neuwirth, A. (2024). Solving conflicts in the educational environment in the context of personal and social development. In. Lobotková, A., Šimek, V., Pavlikovská-Neuwirth, A., Monograph: Selected didactic strategies for the preparation of undergraduate teachers. Gdańsk. University of Social and Economics. ISBN 978-83-7657-512-4
-
Pavlikovská, A. (2020). Osobnostne sociálny rozvoj pedagógov a jeho vplyv na ich profesný a osobný život. In. KRYSTOŇ, M. (ed.) Andragogické štúdie 2020. Banská Bystrica: Belianum, ISBN 978-80-557-1730
-
Pavlikovská, A. (2020). Osobnosť riadiaca proces výučby (učiteľ, lektor, tréner). In. VETEŠKA, J. A KURSCH, M. (eds.) Vzdělávání dospělých 2020. – reflexe, realita a potenciál virtuálního světa = Adult Education 2020 – Reflection, Reality and Potential of the Virtual World : proceedings of the 10th International Adult Education Conference:16 December 2020. Prague. Praha: Česká andragogická společnost. ISBN 978-80-907809-7-2.
-
Pavlikovská, A. (2021). Vzdelávanie pedagogických zamestnancov stredných škôl v oblasti osobnostne sociálneho rozvoja a jeho vplyv na ich výchovno-vzdelávaciu činnosť v interakcii s edukantom SŠ. In: ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. ed., 2021. Pohyb a prožitek v multioborovém pojetí. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, spol. s r.o. ISBN 978-80-87723-91-3
-
Cakirpaloglu, S. D., Cech, T., Rivova, A., Pavlikovska, A. (2021). Primary School Teachers and their Life Satisfaction in Relation to Burnout. Psychology and Education Journal, (58) 3 2758 – 2765
-
Pavlikovská, A. (2021). Motivačné́ stimuly a faktory ovplyvňujúce rozvoj pedagogického a akademického pracovníka. In. Sborník abstraktů. 13. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2021, ICV Mendelova univerzita. ISBN: 978-80-7509-802-3
-
Pavlikovská, A. (2022). Model of further education of teachers in the field of personality-social development. In. VETEŠKA, J., KŘÍŽ, J. (eds.) Adult Education 2022 – Balance in the Context of Strategic Changes. Proceedings of the 12th International Adult Education Conference, Czech Andragogy Society. Praha: Česká andragogická společnost. ISBN 978-80-908330-4-3
Vedení závěrečných, bakalářských, diplomových prací
Témata:
- Možnosti ovlivňování utváření pozitivních postojů žáků k učitelům.
- Prevence vybraných rizikových jevů u žáků SŠ.
- Další vzdělávání pedagogů v rámci osobnostně-sociálního rozvoje, jejich motivace a bariéry.
- Osobnost pedagoga a význam autority z pohledu žáků vybrané cílové skupiny.
- Well-being – pocit tělesné a duševní pohody.
- Zdraví, jako jedna z oblastí wellbeingu učitele.
- Zdravý životní styl-cesta k harmonickému životu.
- Duševní rovnováha a její vliv na kvalitu života.