SPOLUPRÁCE S VYSOKÝMI ŠKOLAMI

Dosavadní spolupráce s VŠ:

  • VŠ PALESTRA, PRAHA
  • EASTERN UNIVERSITY OF MANAGEMENT AND
  • EDUCATION, PRAHA
  • OSTRAVSKÁ UNIVERZITA – PEDAGOGICKÁ FAKULTA
  • VŠ COLLEGIUM HUMANUM – VARŠAVSKÁ UNIVERZITAMANAGEMENTU, PRAHA
  • AKADÉMIA EDITH STEINOVEJ, BRATISLAVA
  • VŠ DTI DUBNICA NAD VÁHOM
  • MENDELOVA UNIVERZITA, ICV, BRNO

Přednášky na VŠ:

  • Pedagogická psychologie
  • Autoedukace dospělých
  • Psychologie osobnosti
  • Metodologie sociálního výzkumu
  • Sociální psychologie
  • Obecní psychologie
  • Mezilidská komunikace
  • Sociální interakce
  • Sociologie
  • Biologické zásady chování
  • Psychologie rizik
  • Komunikace a rétorika
  • Pedagogika volného času
  • Teorie výchovy
  • Komunikační a etické aspekty v profesii učitele
  • Sociální komunikace
  • Psychologie sociální maladjustace
  • Sociální patologie
  • Obecní didaktika
  • Statistická analýza psychologického výzkumu
  • Celoživotní vzdělávání
  • Rozvoj psychosociálních dovedností
  • Teorie a metodika výchovy
  • Teorie výuky
  • Svět práce
  • Profesní etika
  • Individuálně řízená pedagogická praxe

Publikace:

  1. Pavlikovská, A. (2022). Kritické a tvorivé myslenie edukátora v čase dištančného vzdelávania. In. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie
    : Pozitívna edukácia – teória a skúsenosti z online vzdelávania stredných a vysokých škôl v európskom kontexte – Kuchárska kniha pre život 8.ročník, Vysoká škola DTI, Dubnica nad Váhom.
    ISBN  978-80-8222-042-4
  2. Neuwirth, A. (2024). Vplyv vzdelávania v osobnostne sociálnom rozvoji na kvalitu života učiteľov. In Studia teoretyczne w edukacji i pracy socjalnej, Zbiór opracowań naukowych. Gdańsk: Prymat. ISBN 978-83-7657-514-8
  3. Neuwirth, A. (2024). Výchovno-vzdelávací proces riadený pedagogickou osobnosťou. In Studia teoretyczne w edukacji i pracy socjalnej, Zbiór opracowań naukowych. Gdańsk: Prymat. ISBN 978-83-7657-514-8

  4. Neuwirth, A. (2024). Solving conflicts in the educational environment in the context of personal and social development. In. Lobotková, A., Šimek, V., Pavlikovská-Neuwirth, A., Monograph: Selected didactic strategies for the preparation of undergraduate teachers. Gdańsk. University of Social and Economics. ISBN 978-83-7657-512-4

  5. Pavlikovská, A. (2020)Osobnostne sociálny rozvoj pedagógov a jeho vplyv na ich profesný a osobný život. In. KRYSTOŇ, M. (ed.) Andragogické štúdie 2020.  Banská Bystrica: Belianum, ISBN 978-80-557-1730

  6. Pavlikovská, A. (2020). Osobnosť riadiaca proces výučby (učiteľ, lektor, tréner). In. VETEŠKA, J. A KURSCH, M. (eds.) Vzdělávání dospělých 2020. – reflexe, realita a potenciál virtuálního světa = Adult Education 2020 – Reflection, Reality and Potential of the Virtual World : proceedings of the 10th International Adult Education Conference:16 December 2020. Prague. Praha: Česká andragogická společnost. ISBN 978-80-907809-7-2.

  7. Pavlikovská, A. (2021). Vzdelávanie pedagogických zamestnancov stredných škôl v oblasti osobnostne sociálneho rozvoja a jeho vplyv na ich výchovno-vzdelávaciu činnosť v interakcii s edukantom SŠ. In: ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. ed., 2021. Pohyb a prožitek v multioborovém pojetí. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, spol. s r.o. ISBN 978-80-87723-91-3

  8. Cakirpaloglu, S. D., Cech, T., Rivova, A., Pavlikovska, A. (2021). Primary School Teachers and their Life Satisfaction in Relation to Burnout. Psychology and Education Journal, (58) 3 2758 – 2765

  9. Pavlikovská, A. (2021). Motivačné́ stimuly a faktory ovplyvňujúce rozvoj pedagogického a akademického pracovníka. In. Sborník abstraktů. 13. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2021, ICV Mendelova univerzita. ISBN: 978-80-7509-802-3

  10. Pavlikovská, A. (2022). Model of further education of teachers in the field of personality-social development. In. VETEŠKA, J., KŘÍŽ, J. (eds.)  Adult Education 2022 – Balance in the Context of Strategic Changes. Proceedings of the 12th International Adult Education Conference, Czech Andragogy Society. Praha: Česká andragogická společnost. ISBN 978-80-908330-4-3

 

Vedení závěrečných, bakalářských, diplomových prací

Témata:

  • Možnosti ovlivňování utváření pozitivních postojů žáků k učitelům.
  • Prevence vybraných rizikových jevů u žáků SŠ.
  • Další vzdělávání pedagogů v rámci osobnostně-sociálního rozvoje, jejich motivace a bariéry.
  • Osobnost pedagoga a význam autority z pohledu žáků vybrané cílové skupiny.
  • Well-being – pocit tělesné a duševní pohody.
  • Zdraví, jako jedna z oblastí wellbeingu učitele.
  • Zdravý životní styl-cesta k harmonickému životu.
  • Duševní rovnováha a její vliv na kvalitu života.